#wpsm konsultti- ja hr-toimisto on palvelut kaupan ja palvelualojen yrityksiä jo vuodesta 2013 ja tehnyt myös paljon rekrytointeja sekä suorahakuja eri yrityksien kasvun eteen. Mutta nyt eletään vähän kummallisia sekä haastavia aikoja ja markkinoilla on paljon kovan luokan päällikkö- tai johtajatason kandeja, jotka etsivät uusia töitä. Asialle pitää tehdä jotakin. #wpsm konsulttitoimisto päättää kääntää HR-jäävuoren ylösalaisin. Kukaan Suomessa ei ole saanut kunnolla johtaja interim markkinaa lentoon. On aika tehdä asialle jotain. Nämä Executice tason ihmistä ovat valmiina heti uusiin haasteisiin

#wpsm konsulttitoimisto on kerännyt omaa CV pankkiin kandien suostumuksella lähes 70 eri johtajatason osaajaa, joita lähdemme nyt esittelemään #uusijohtajapalvelu kautta.

Tässä meidän #uusijohtaja Kandi #3:

Anonyymi CV – Monipuolinen asiakaskokemuksen ja johtamisen kehittäjä

PROFIILI

Tuloksellinen ja valmentava johtaja, jolla on pitkä kokemus asiakaspalvelun, myynnin, projektien ja palvelutuotannon kehittämisestä vaativissa ympäristöissä. Vahva tekninen tausta yhdistettynä liiketoimintalähtöiseen ajatteluun. Esihenkilötyössä panostaa osallistavaan ja mahdollistavaan johtamiseen, jossa henkilöstön motivointi ja sitouttaminen näkyvät konkreettisina tuloksina – kuten työtyytyväisyyden ja asiakaskokemuksen mittareiden merkittävinä parannuksina.

Tavoitteena jatkaa urapolkua organisaatiossa, jossa pääsee kehittämään toimintaa, rakentamaan asiakaslähtöisiä prosesseja ja johtamaan tuloksentekijöitä kohti yhteisiä tavoitteita – kannattavasti, vastuullisesti ja asiakasta kuunnellen.


AVAINTAIDOT JA OSAAMINEN

  • Johtaminen & muutosjohtaminen: Esimerkillinen ja valmentava johtamistyyli, joka on nostanut tiimin Engagement-lukua jopa 14 yksikköä. Pitkä kokemus matriisi- ja prosessiorganisaatioista.
  • Asiakaspalvelu & asiakaskokemus: Kokemusta monikanavaisista asiakaspalveluratkaisuista (puhelin, sähköposti, chat, tiketit, online-NPS), asiakaskokemuksen mittaamisesta ja kehittämisestä. NPS nousu +70 yksikköä.
  • Projektijohtaminen: ERP-järjestelmien käyttöönottoprojektit, testaukset ja koulutukset (IFS, Dynamics 365, Movex).
  • Teknologinen osaaminen: Laaja järjestelmäymmärrys ja käytännön kokemus: Office, Jira, Confluence, Power BI, CRM, Service Now, Aeroxchange. Kokemusta myös makroista ja datan hyödyntämisestä.
  • Palvelutuotanto & prosessien kehittäminen: Lean-, Safe- ja Agile-menetelmien tuntemus. Useiden tiimien vetäjänä (Service Team, Contact Center, assistenttipalvelut, varastot, reklamaatiot, virheenselvitys).
  • Dataohjautuvuus: Datan rikastaminen ja hyödyntäminen päätöksenteossa ja kehityksessä.

TYÖKOKEMUS

Palvelutuotannon esihenkilö, ICT-palveluyhtiö (2020–2024)

  • Johti asiantuntijatiimiä tuloksellisesti (SLA, NPS, Engagement)
  • Vastasi asiakaspalvelun ja palveluiden jatkuvasta kehittämisestä
  • Osallistui Service Operations -kehitystyöhön vetäjänä

Projektipäällikkö, sähköteknisen alan tukkuliike (2018–2020)

  • Vastasi ERP-projekteista ja käyttöönotosta (koulutus, testaus, E2E-prosessit)
  • Johdon tuki muutoksen läpiviennissä

Asiakaspalvelupäällikkö, sama organisaatio (2012–2018)

  • Johti Contact Center -toimintaa, paransi NPS-tuloksia merkittävästi
  • Kehitti asiakaskokemuksen mittaamista ja otti käyttöön uusia asiakaskanavia
  • Johti useita tiimejä ja oli aktiivisesti mukana myynnin ja projektijohdon yhteistyössä

Asiakaspalvelun ja huollon tehtäviä, ilmailualan tekninen organisaatio (1989–2012)

  • Pitkä kehityskaari moottoriasentajasta asiakaspalvelun tiiminvetäjäksi
  • Kokemusta LCM-, SLA- ja TAT-mittareiden soveltamisesta
  • Kehitti järjestelmäpohjaisia ratkaisuja ja automaatioita asiakastukeen

KOULUTUS

  • Johtamisen erikoisammattitutkinto, 2016–2018
  • Tekniikan erikoisammattitutkinto, 2002–2004

KIELITAITO

  • Suomi: äidinkieli
  • Englanti: erinomainen työskentelytaso (90 %)

TULEVAISUUDEN SUUNTA

Etsii mahdollisuutta tuoda monipuolinen johtamis-, asiakaspalvelu- ja teknologiaosaaminen organisaatioon, jossa panostetaan kehittämiseen, vastuullisuuteen ja asiakaskokemukseen. Tavoitteena olla avaintekijä, joka saa ihmiset ja järjestelmät toimimaan tehokkaasti yhdessä – kohti erinomaisia asiakaskokemuksia ja liiketoimintatuloksia.

MITÄ ORGANISAATIO SAA?

🔹 Johtajan, joka saa ihmiset loistamaan – Engagement-luvun nosto +14 yksikköä kertoo kyvystä rakentaa hyvinvoivia, tuottavia tiimejä.
🔹 Asiakaskokemuksen mestarin – NPS nousu +70 pistettä ja monikanavaiset ratkaisut käytäntöön vietynä.
🔹 Datan hyödyntäjän ja ratkaisujen rakentajan – Ymmärtää, analysoi ja hyödyntää dataa arjen päätöksenteossa sekä asiakaskohtaamisten kehittämisessä.
🔹 Kädet savessa -kehittäjän, joka ei johda etäältä – toimii, kouluttaa, testaa, mittaa ja muuttaa.
🔹 Pitkäjänteisen vastuunkantajan, joka sitoutuu, johtaa ja kehittää järjestelmällisesti sekä strategian mukaisesti.

Kun haluat lisää asiakkaiden suosittelijoita, parempaa työntekijäkokemusta ja kehityksen, joka todella etenee – tämä henkilö on oikea valinta.

Voisiko hän olla juuri se vahvistus, jota tiimisi tarvitsee kasvaakseen ja uudistuakseen? Ota selvää, pyydä tarkempi CV ja jutellaan, voisiko tämä kortti olla teidän kultakimpaleenne.

Lasse Laitinen
Senior Coach

lasse.laitinen@wpsm.fi

Puh. +358 44 975 4003